Kan jag ändra utlämningsställe eller leveransadress?
Ändra utlämningsställe för paket - innan köp
Innan du trycker på "Slutför köp" kan du ändra utlämningsställe. Hur många utlämningsställen du kan välja mellan, varierar beroende på vilket betalsätt du har valt och om du har handlat hos oss tidigare.
När du har valt leveranssätt i kassan visas ett förvalt förslag på utlämningsställe baserat på ditt postnummer. Vill du välja ett annat utlämningsställe, gör du det genom att klicka på "Ändra" under "Levereras till". Välj bland de närliggande alternativ som visas, eller sök upp ett helt nytt utlämningsställe genom att skriva in ort eller postnummer i sökfältet. Om det är din första beställning med ett annat betalsätt än "Kortbetalning", visas inte sökfältet. Då kan du bara ändra till något av de närliggande alternativen som visas.
Ändra utlämningsställe för paket - efter köp
Efter att du tryckt på "Slutför köp" i kassan, kan du inte ändra valt utlämningsställe via vår hemsida. I vissa fall kan transportören dock ge dig möjlighet att byta utlämningsställe i samband med att de skickar sin leveransavisering till dig. Läs mer i aviseringen, eller på transportörens hemsida/app.
Ändra leveransadress vid hemleverans - innan köp
Din beställning levereras per automatik till din folkbokförda adress om du väljer annat betalsätt än "Kortbetalning". Vårt adressregister uppdateras nästan dagligen mot folkbokföringen. Om fel adress visas i kassan, kontakta kundservice för hjälp med att göra en manuell sökning av adressuppgifter.
Om du har valt betalsätt "Kortbetalning" och inte har angett något personnummer i din kundprofil, kan du själv byta leveransadress. Logga in under "Mina sidor" och uppdatera din adress under "Min profil" innan du går till kassan. Säkerställ att adressändringen visas i kassan, innan du trycker på "Slutför köp".
Ändra leveransadress vid hemleverans - efter köp
Efter att du tryckt på "Slutför köp" i kassan, går det inte att att ändra din leveransadress via vår hemsida. För alla betalsätt förutom "Kortbetalning" kan vi endast byta leveransadress till ny folkbokförd adress när den har uppdaterats hos myndighet. För betalsätt "Kortbetalning" kan vi vanligtvis ändra till valfri leveransadress. Kontakta kundservice om du behöver hjälp med något av detta.