Hur reklamerar jag en vara?

Kontakta oss via det reklamationsformulär som du hittar här eller under "Kontakta oss" på våra kundservicesidor. Bifoga 2-4 bilder på skadan och eventuellt skadat emballage, gärna taget från olika vinklar. Beskriv felet så detaljerat som möjligt, när du upptäckte det och hur det uppkom (om du vet detta). Om din större/tyngre vara levererades med en synlig transportskada, läs mer här: Vad gör jag om min vara är transportskadad?

Kundservice återkommer därefter till dig snarast möjligt med förslag till lösning baserat på vad som är fel på varan. Tänkbara lösningar kan vara prisavdrag, att du skickar tillbaka varan till oss, utbyte av del av vara/hela varan eller i enstaka fall reparation. Vi rekommenderar dig att vänta med att returnera varan tills vi har återkommit till dig.

Om du direkt vill skicka tillbaka varan utan att kontakta oss, följer du returinstruktionerna. Dessa kan skilja sig åt beroende på typ av vara/beställning. I vissa fall hittar du returinstruktionerna på följesedeln i din leverans. För vissa varor skickas dock ingen följesedel med leveransen. Istället får du ett mejl efter att du har tagit emot din leverans och i detta mejl finns det en länk till vår retursida online. Saknar du följesedel i paketet och inte heller hittar ditt mejl med returlänken, kan du även nå vår retursida genom att logga in på Mina sidor/Mina beställningar och där skapa din retur. Tänk på att ange att varan är skadad så att reklamationen inte misstas för en vanlig retur.

Kom ihåg att spara det inlämningskvitto du får av ombudet/transportören tills du får en bekräftelse på att din reklamation är färdighanterad av oss. Normalt tar en reklamationsbehandling ca 2 veckor från det datum du skickade tillbaka din vara, men kan i samband med helgdagar och högsäsong ta något längre tid.

Läs mer om vilka regler som gäller för en reklamation här: Vad gäller om jag vill reklamera en vara?

Liknande frågor