Vad ska jag betala om min retur inte visas på fakturan?

Om du har handlat med månadsfaktura eller konto och returen registrerats efter att fakturan har skickats från elpy, kan du själv dra av summan för varan/varorna du har returnerat från fakturabeloppet. Lägg sedan på 50 kr i returfrakt per returnerat postpaket. Om det är hemlevererade möbler eller större inredningsvaror som du returnerat lägger du istället på 345 kr i returfrakt. Betala sedan in det nya beloppet. Är varan du skickat tillbaka en reklamation och den godkänns av vår returavdelning betalar du självklart ingen returfrakt för denna.

Har du registrerat din retur med returkod eller QR kod via homeroom.se/returns, dras returen av från din faktura när du lämnar in returen hos postombudet. Din faktura uppdateras inom 24 timmar efter att du har mottagit returbekräftelsen. För vissa varor medföljer ingen returkod eller QR kod, dessa returer justeras först när returen har hanterats av vår returavdelning och du har mottagit en returbekräftelse via mejl.

Om du har valt att betala längre fram (30-120 dagars faktura) kommer din faktura automatiskt att pausas när du lämnar in din retur hos ditt postombud. Du kan också själv gå in på elpy.com och välja att ”Pausa för retur”. Då vet vi att det är retur på gång och du behöver inte betala medan dina varor är på väg tillbaka till oss.

Fakturan hittar du på elpy.com eller i elpy-appen, aktuellt fakturabelopp visas när du är inloggad.